24 Aralık 2014 Çarşamba

Kolay İrmik Helvası

Herkese Merhaba
Siz de benim gibi canı sıkıldıkça mutfağa girenlerden misiniz?
Benim hayatımda mutfağın yeri çok büyüktür.Mutfağa ilgim çocukluk yaşlarımda başlamış.Küçükken yemeğe misafir geldiğinde mutfağa kurulan masada olmaktan mutlu olurdum.Şimdi de sonuç değişmedi aslında.Arkadaşlarımı mutfakta ağırlamayı onlarla yeni şeyler yapmayı çok severim.Bazen de aklıma düşen tatlıyı gecenin kör vakti olmasına aldırış etmeden yaparım.Dün akşam da tam olarak bunu  yaşadım.Veee girdim mutfağa.Hem de irmik helvası yapmak için:)

Kısaca tarif verecek olursam
1 bardak irmik
2 bardağa yakın toz şeker
Yarım çay bardağından biraz fazla sıvı yağ
1 yemek kaşığı margarin
2 su bardağı su veya süt 


Tencereye 2 yağıda döküp yağların karışmasını bekliyoruz.Ardından irmiği ilave ediyoruz 20 dk kadar kavuruyoruz.Ayrı bir kapta su veya sütü şeker ile karıştırıyoruz ve tencereye döküyoruz.Suyunu çektiğinde ocaktan alıp üzerini temiz bir örtüyle sarıyoruz.Demlenmesi önemli.Daha sonra istediğimiz şekilde servis yapıyoruz.(vişne reçeli ile de harika oluyor)
Afiyet olsun.

2 yorum: